info text
  • Bejelentkezés
  • Bejelentkezés
KezdőlapÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

a https://www.tescoma.hu/ weboldal használatához


Hatályos: 2024.06.28. napjától



Tájékoztatjuk, hogy a https://tescoma.hu/ domain alatt működő webáruház (továbbiakban: Webáruház) használatával Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) foglalt rendelkezéseket. Kérjük, hogy kizárólag akkor használja tovább a Webáruházat, ha a jelen felhasználási feltételeket megismerte, és azokat maradéktalanul elfogadja!

Általános szerződési feltételnek minősül azon szerződési feltétel, amelyet alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.

TESCOMA a jelen ÁSZF-ben teszi közzé és megismerhetővé a Webáruházban elérhető termékek megvásárlására vonatkozó szerződés kapcsán alkalmazott általános szerződési feltételeket, amelynek kifejezett elfogadása a Webáruházban vásárolni szándékozó személyek (a továbbiakban: „Vásárló”) részéről a Webáruházban történő vásárlás előfeltétele.

A Webáruház üzemeltetője (a továbbiakban: TESCOMA) a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket stb. szabadon – a vonatkozó jogszabályokkal összhangban álló módon - megváltoztathatja. A TESCOMA-nak az adott termék adott áron történő eladására vonatkozó kötelezettsége a termék árának a Webáruházban közzétett megváltoztatásáig áll fenn. A változás a Webáruházban történt megjelenítés időpontjától (az ezt követően leadott megrendelésekre vonatkozóan) hatályos. Bármely vásárlónak, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással. A változtatások a már korábban létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

Tartalom, fejezetek:

1. Általános rendelkezések
2. A vásárlás menete, a szerződés létrejötte
3. Kellékszavatosság, jótállás, termékszavatosság
4. A vásárlástól való elállás joga
5. A felelősség korlátozása
6. Hírlevél
7. Szerzői jog
8. Közösségi média
9. Panaszügyintézés
10. Egyebek


1. Általános rendelkezések
1.1. A jelen általános szerződési feltételek a Webáruházban történő termék rendelésre és a szolgáltatások igénybevételére vonatkoznak.

1.2.  A TESCOMA cégadatai és elérhetőségei az alábbiak
Cégnév: Tescoma Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely, levelezési cím, ügyfélszolgálat: 1115 Budapest, Keveháza utca 1-3. 1. em. 209.
E-mail: webaruhaz@tescoma.hu
Ügyfélszolgálati telefon: +36 80 980 069 (ingyenesen hívható munkanapokon 09:00 és 16:00 óra között)
Cégjegyzékszám: 01-09-356626
Nyilvántartását vezeti: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 26184656-2-43
Szerződés nyelve: magyar, a megrendelés interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, melynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Az iktatási szám minden esetben a megrendelés azonosítószáma. A szerződés megkötésére, létrejöttére és teljesítésére a magyar jog szabályai az irányadóak.
A TESCOMA-ra Magatartási Kódex rendelkezései nem vonatkoznak.

1.3. A TESCOMA tárhelyszolgáltatójának adatai és elérhetőségei az alábbiak:
Cégnév: Tescoma s.r.o.,
Elérhetőség: tescoma@tescoma.cz
Székhely: U Tescomy 241, 76001 Zlín, CZ.

1.4. A Webáruház megtekintésével, a vásárlással, illetve a szolgáltatások igénybevételével (az itt felsorolt magatartások bármelyikével) a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a TESCOMA és a Webáruház használója között. Ön, mint a Webáruház használója (a továbbiakban: Vásárló) köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit. Amennyiben Ön az ÁSZF bármely rendelkezését nem fogadja el, úgy az oldalt nem használhatja, a Webáruházban vásárlást nem eszközölhet.

1.5. A Webáruház használata, valamint a Webáruház által nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez szükséges személyes adatokat a TESCOMA csak a szolgáltatás megfelelő nyújtásához szükséges mértékben, a weboldalon található Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározottaknak megfelelően használja fel.
Ahhoz, hogy Ön valamennyi előnyt igénybe véve (különleges promóciók és előnyök, kuponok felhasználása) vásárolhasson, regisztrált felhasználónak kell lennie weboldalunkon. A regisztrációs folyamat nagyon egyszerű, és csak az alapvető személyes adatokat igényli. Természetesen nem regisztrált felhasználóként is rendelhet és vásárolhat.

2. A vásárlás menete, a szerződés létrejötte
2.1. Az oldal megtekintésével létrejött szerződéses jogviszony mellett a Webáruházban történő vásárlás esetén adásvételi szerződés jön létre a Vásárló, mint vevő és a TESCOMA, mint eladó között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók.

A Vásárló a Webáruházban elérhető, megrendelni kívánt termék lényeges tulajdonságairól, vételárának adóval megnövelt teljes összegéről, valamint a szállítás díjáról, időtartamáról és egyéb feltételekről az adott termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat, amely tájékoztatás a jelen ÁSZF-ben foglaltakkal együttesen szolgáltatják a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel összhangban mindazon információkat, amelyek a Webáruházban történő vásárláshoz szükségesek.

A Webáruházban közölt információk a Ptk. rendelkezései alapján ajánlattételi felhívásnak – és nem a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak – minősülnek. Miután a Vásárló elküldte megrendelését, úgy ezen ajánlat TESCOMA-hoz történő megérkezését követő legkésőbb 48 órán belül a TESCOMA automatikus e-mailben visszaigazolja a Vásárlónak, hogy a TESCOMA megkapta a Vásárló által elküldött megrendelést. Az automatikus e-mail a Vásárló megrendelésének részleteit is tartalmazza. Ez az automatikus e-mail (tértivevény) nem jelenti a Vásárló megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy megrendelése beérkezett a TESCOMA-hoz. Ajánlatának/megrendelésének TESCOMA-hoz történő beérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez (Ptk. 6:64§) azzal, hogy amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül, ajánlatát a szerződés megkötése előtt jogosult visszavonni, amely a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti 

2.2. TESCOMA a Vásárló ajánlatát (megrendelését) külön visszaigazoló e-mail útján fogadja el, amely a TESCOMA részéről a szerződés létrehozásával egyetértő jognyilatkozatnak minősül (Ptk. 6:66§).

A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha ajánlata TESCOMA-hoz történő megérkezésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a TESCOMA-tól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ha a Vásárló a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében hibát észlel, azt a visszaigazoló e-mail beérkezését követő 24 órán belül köteles jelezni a Webáruház ügyfélszolgálata felé (elektronikus levél útján, vagy telefonon), a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. E határidő elteltét követően a megrendelést visszaigazoló e-mailt a TESCOMA akként tekinti, hogy az abban foglalt adatok maradéktalanul helytállóak és a Vásárló által nem kifogásoltak.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Ptk., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés – amennyiben a Vásárló a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.

2.3. A megrendeléseket a Webáruház automatikusan tárolja elektronikus formában, ezeket a vásárló később visszanézheti. Felek a Ptk., valamint a 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy a Webáruházban eszközölt megrendelés útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre vonatkoznak a jelen ÁSZF rendelkezései. Kérés esetén megrendeléséről a megrendelés azonosítójának ismeretében a TESCOMA másolatot küld elektronikus formában.

2.4. Tekintettel arra, hogy a szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, a Felek megállapodnak, hogy a TESCOMA, valamint a Vásárló közötti, a Vásárló megrendelési adatai között szereplő email címen történő kommunikáció írásbeli nyilatkozattételként fogadják el.

2.5. A megrendelésre vonatkozó e-mailen történő visszaigazolás a TESCOMA és a Vásárló között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő megküldése eleget tesz a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 18. § szerinti tartós adathordozón tett megerősítés követelményének. Kérjük, hogy e dokumentumokat olvassa el, és őrizze meg! Kérdése esetén lépjen kapcsolatba a TESCOMA-val!

2.6. A megrendelések leadása a Webáruház online felületén lehetséges. A Vásárló a Webáruházban elérhető, megrendelni kívánt termék lényeges tulajdonságairól, vételárának adóval megnövelt teljes összegéről, valamint a szállítás díjáról, időtartamáról és egyéb feltételekről az adott termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat, amely tájékoztatás a jelen ÁSZF-ben foglaltakkal együttesen jelenti mindazon információkat, amelyek a Weboldalon történő vásárláshoz szükségesek.
A Webáruházban tett megrendelést a TESCOMA csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha a vásárló a vásárlási oldalon található mezőket maradéktalanul és helyesen kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Webáruház felelősséget nem vállal. A Vásárló által szolgáltatott adatok megfelelőségéért és valódiságáért a Vásárló kizárólagos felelősséggel tartozik, a TESCOMA felelőssége e körben kizárt. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott címzési, vagy más adatok, információk esetén felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a Vásárlót terheli.

2.7. Adatbeviteli hibák javításának technikai lehetőségei: az adatbeviteli hibák javítására a megrendelő adatlapok kitöltésekor, a megrendelés leadását követően pedig a TESCOMA részére küldött e-mailben van lehetőség. A megrendelés elküldését követően észlelt adatbeviteli hiba esetén ezt haladéktalanul jelezni kell a fentiekben megjelölt email címen. A regisztrált Vásárló a regisztrációnál megadott adatait is tudja módosítani a profiljában az „Adatmódosítás” funkció alatt.

2.8. A Webáruházban böngészve a kiválasztott, megvásárolni kívánt termékek saját oldalán vagy annak előnézetében a „Kosárba” funkcióra kattintva tudja a vásárló az egyes termékeket megrendelni. A termék mennyisége a megjelenő „Kosárba helyezve” feliratú ablakban, illetve a Kosáron belül is módosítható, törölhető.  Ezen a felületen a Vásárló választhat, hogy tovább vásárol, tájékozódik a Webáruházban („Vissza”) vagy befejezve a vásárlást a „Tovább a kosárba” nevű gombra kattintva eljut a kosarához. A Kosár oldalon látszanak a megvásárolni kívánt termékek. A „+” (plusz) és a „-” (mínusz) gombokra kattintva a termék mennyisége módosítható. Ha a Vásárlónak már van pontja, akkor a pontbeváltás résznél beválthatja az aktív pontjait. Amennyiben Vásárlónak van kuponja vagy ajándékutalványa, azt beválthatja. A kupon és a pontbeváltás egy megrendelésnél, egyszerre is beváltható.
Ha a Vásárló mindent rendben talált, azaz a kosár tartalmán nem kíván módosítani, akkor a „Tovább a fizetéshez és szállításhoz” feliratra kattintva elkezdheti a megrendelést és kiválaszthatja a szállítási és a fizetési módot. Ezt követően a „Tovább a szállítás részleteihez” gombra kattintva jut el a következő oldalra, amely – ellenőrzés céljából - a rendelés összegzését tartalmazza (megrendelt termék, darabszám, szállítási és fizetési mód.) Ezen az oldalon kell megadnia a kapcsolati adatait, illetve, ha regisztrált Vásárló, akkor be tud lépni. Ezen az oldalon kell bejelölni az ÁSZF megismerését, illetve az adatkezelési hozzájárulásokat.
Ha valamennyi, a Vásárló által megadott adat helyes, akkor a „Rendelés leadása” feliratra kattintva véglegesíthető a – fizetési kötelezettséggel járó - Megrendelés és a Vásárló a kattintással elküldi azt a TESCOMA-nak.

2.9. Felhívjuk a figyelmet, hogy minden egyes véglegesített megrendelést a Webáruház rendszere külön megrendelésként kezel, így előfordulhat, hogy az egymás után közvetlenül, azonos vásárlónak és címre leadott megrendelések is külön csomagban kerülnek kiszállításra, amely esetben a szállítási díj is minden megrendelésnél külön felszámításra kerül. Ha már leadta megrendelését, de a csomagot újabb termékekkel bővíteni szeretné, úgy haladéktalanul lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal, így – a megrendelés státuszától függően, azaz a csomag futárszolgálatnak történő átadását megelőzően – még módosítható a megrendelés.

2.10. Az oldalon feltüntettet, forintban (Ft) kifejezett árakat további áfa nem terheli (a TESCOMA a bruttó árat tünteti fel), kivéve, ha az ÁFA külön feltüntetésre kerül. A bruttó árak tartalmazzák a vásárláskor hatályos jogszabályokban az adott termékkör tekintetében meghatározott mértékű általános forgalmi adót. A Webáruházban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek.
A termék vételára nem tartalmazza a szállítási költséget, amely a termék árán felül felmerülő és fizetendő költség (kivéve, amennyiben a TESCOMA a Webáruházban az adott termék kapcsán kifejezetten ettől eltérően nem rendelkezik, amely körülmény a Webáruházban az érintett termékhez kapcsolódóan egyértelműen feltüntetésre kerül).

A termék vételára a megrendelés időpontjában feltüntetett ár. A TESCOMA kifejezetten rögzíti, hogy kizárólag a Webáruházban megjelenített adatok tekinthetők hivatalosnak, irányadónak és alkalmazandónak, azaz a Webáruházban megjelenített termékadatokat, ideértve a vételárat is, kell figyelembe venni, bármely eltérésért a TESCOMA a felelősségét kizárja

2.11. A Webáruházban szereplő termékképek tájékoztató jellegűek és a valóságtól eltérhetnek.

2.12. A TESCOMA a jelen ÁSZF-ben és a megrendelés visszaigazolásában szereplő feltételek szerint köteles a Vásárló által megrendelt termékeket a megrendelésben megjelölt szállítási címre eljuttatni.

2.13. A Vásárló köteles a terméket a megrendeléskor megadott címen átvenni, valamint a kiszállítással egyidejűleg, vagy azt megelőzően a termék vételárát és a feltüntetett járulékos költségeket (például szállítás, utánvét-kezelés díja) a jelen ÁSZF-ben szereplő feltételek szerint megfizetni.

2.14. A TESCOMA fenntartja a jogot, hogy egyes megrendeléseket ne fogadjon el, ebben az esetben nem jön létre szerződés a Felek között. A TESCOMA továbbá jogosult indoklás nélkül elállni a szerződésektől, ebben az esetben a már megfizetett vételárat haladéktalanul visszafizeti a Vásárló részére.

2.15. Fizetési módok. A Webáruházban történő megrendelés során az alábbi fizetési módok lehetségesek:
- utánvéttel (futárnak fizetve, készpénzben vagy bankkártyával);
- banki átutalással;
- bankkártyás fizetéssel a PayU rendszerében; (Visa, MasterCard)
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A PayU szolgáltatás jellegzetessége, hogy minden tranzakciót annak státuszával (pl.: sztornó) a rendszer automatikusan visszaigazol, valamint a tranzakcióval kapcsolatos kérdései megválaszolására saját ügyfélszolgálat áll az Ön rendelkezésére telefonon, e-mail-en. A szolgáltatás keretében a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.
A PayU rendelkezik mindazon nemzetközi szintű előírásokkal, melyek az online fizetés biztonságát garantálják. A PayU rendszere a kártyatársaságok független szervezete által auditált PCI DSS tanúsítvánnyal rendelkezik. A fizetés folyamatának biztonságát az adja, hogy érzékeny kártyaadatait egy fizetőoldalon adja meg, amelyen a titkosított kommunikációs kapcsolatot a Thawte 256 bites SSL tanúsítvány, illetve McAfee Secure rendszer alkalmazása biztosítja.
A „fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a PayU fizetési oldalára, ahol a kártyaadatai megadásával elindítja a tranzakciót (a kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét).  Ezzel a tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben. A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítják a Webáruházba.

További információért kérjük, látogasson el a www.payu.hu honlapra! Ügyfélszolgálat: 061-510-07-07 | info@payu.hu
- Ajándékutalvány. Az ajándékutalvány pénzre semmilyen formában nem váltható.

2.16. Átvételi módok
2.16.1. A TESCOMA a megrendelt termékeket a Vásárló választása szerint Magyar Posta házhozszállítással, DPD futárszolgálat útján történő kiszállítással juttatja el a megadott címre, vagy Packeta csomagátvételi pontra (Z-BOX), a Magyar Postához (postai átvétel), vagy a Vásárló személyesen is átveheti azt az üzletben.

2.16.2. A TESCOMA a megrendelést követő 48 órán belül készíti össze a termékeket. A Webáruház törekszik a szállítási határidő betartására, azonban nem felel azért, ha ezen szokásos szállítási idő nem tartható a futárszolgálat késedelme miatt. Az esetleges késedelem esetén a TESCOMA törekszik, de nem köteles a vásárlót értesíteni.

2.16.3. A Vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét, a termékek darabszámát ellenőrizni, és az átvételi elismervényt aláírni. Sérült csomagolás esetén a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni a hibát. Ajánlott a termék sértetlenségét is az átvételkor ellenőrizni, és mennyiségi hiány vagy sérült termék esetén a helyszínen jegyzőkönyvben rögzíteni a hiányt vagy hibákat. A nem sértetlen csomagolású terméket a vásárló csak saját felelősségére veheti át. A jegyzőkönyv felvételének hiányában távollévők között kötött szerződések esetén irányadó elállási jog gyakorlására, mennyiségi kifogásra, továbbá sérült termék miatti szavatossági igények érvényesítésére a lehetőségek korlátozottak. Mennyiségi, illetve sérültség miatti reklamáció akkor fogadható el aggálytalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen jó minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt (a csomag minden oldala felvételre kerül), és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.

2.16.4. A kiszállítás munkanaponként 8-17 óra között történik. A vásárló köteles olyan szállítási címet és telefonszámot megadni, ahol a fenti időintervallumban elérhető.

2.16.5. Amennyiben a Vásárló az üzletben történő személyes átvételt választja, úgy a TESCOMA 5 munkanapig foglalja az árut Vásárló részére a kiválasztott üzletben. Az üzletben történő foglalás esetén az adásvételi szerződés az üzletben történő megvásárlással jön létre üzlethelyiségen belül kötött szerződésként, a foglalás Vásárló és TESCOMA részére egyéb szerződéses kötelezettséget nem keletkeztet. Amennyiben a Vásárló nem veszi át a termékeket határidőn belül, úgy a TESCOMA törli a foglalást. Ebben az esetben előre fizetésre nincs lehetőség.

3. Kellékszavatosság, jótállás, termékszavatosság
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló (a vonatkozó kormányrendelet szerinti) mintatájékoztató a jelen ÁSZF 1. sz. melléklete.

3.1. Jótállás:
3.1.1. A Vásárlót a TESCOMA hibás teljesítése esetén az adott terméknél garanciaként feltüntetett időtartamra jótállás illeti meg, amennyiben a Vásárló szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, vagyis fogyasztó.

3.1.2. A Vásárló a jótállás alapján a kellékszavatosság szabályainak megfelelően érvényesítheti igényeit azzal, hogy hibás termék esetén TESCOMA minden esetben vállalja a hibás termék javítását vagy kicserélését.

3.1.3. Amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül, úgy őt az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet szerinti jótállás illeti meg annyiban, amennyiben a TESCOMA nem vállal a Vásárlóra nézve kedvezőbb jótállási feltételeket, kizárólag a vonatkozó (miniszteri) rendeletben foglalt termékek vonatkozásában. A TESCOMA által forgalmazott ilyen termékek különösen: háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett; villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett; gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. A jótállás időtartama: a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év; b) 250 000 forint eladási ár felett három év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét az alábbiak szerint érvényesítheti:
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel, illetve annak hiányában a vásárlást igazoló számlával vagy bizonylattal érvényesíthetőek, amely joggyakorlásnak azonban nem feltétele a jótállással érintett fogyasztási cikk felbontott csomagolásának Vásárló általi visszaszolgáltatása („jótállási igény bejelentése").
Amennyiben a jótállási jegy rendelkezésre áll, úgy a TESCOMA a termékhez mellékelt jótállási jegyet akkor bocsátja a Vásárló rendelkezésére, amikor a fogyasztónak minősülő Vásárló a terméket átveszi, de legkésőbb a termék átvételét vagy üzembe helyezését követő napon. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy Vásárló rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy Vásárló rendelkezésére bocsátásának esetleges elmaradása esetén a TESCOMA és a Vásárló közötti szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a Vásárló a TESCOMA számára bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló a terméket a Webáruházon keresztül vásárolja meg, a hibás terméket visszaküldheti a TESCOMA székhelyére (1115 Budapest, Keveháza utca 1-3, 1. emelet 209.) melynek módja, hogy jelzi visszaküldési igényét a TESCOMA-nak, aki futárt küld a termékért.
Amennyiben a Vásárló valamely üzletben vásárolta meg a terméket oly módon, hogy a Webáruházon keresztül foglalta le, a hibás terméket az adott üzletben adhatja át személyesen.
TESCOMA kizárólag a hibás termék fentiek szerinti visszaérkezését követően fizeti meg a Vásárló részére - elállás esetén - a termék vételárát.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, TESCOMA nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

3.1.4. TESCOMA a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, így például, ha a hibát:

- szakszerűtlen üzembe helyezés vagy üzemben tartás (kivéve, ha az üzembe helyezést a TESCOMA, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza);
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás;
- elemi kár, természeti csapás okozta.

Ha a jótállási időtartam alatt a jótállással érintett termék első alkalommal történő javítása során a TESCOMA részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában a TESCOMA a terméket 8 napon belül kicseréli.
 Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a TESCOMA a Vásárló által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríti. Ha a jótállási időtartam alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vásárló nem igényli a vételár arányos leszállítását és nem kívánja a terméket a TESCOMA költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a TESCOMA a terméket 8 napon belül kicseréli.
Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a TESCOMA elsősorban a Vásárló által bemutatott jótállási jegyen, annak hiányában a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Vásárló részére visszatéríti. Amennyiben a termék kijavításra a kijavítási igény TESCOMA részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, - a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában - a TESCOMA a terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicseréli. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a TESCOMA a Vásárló által bemutatott jótállási jegyen, annak hiányában a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Vásárló részére visszatéríti.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a TESCOMA -t terhelik. A fogyasztónak minősülő Vásárlót azonban megilleti az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Amennyiben egy hiba miatt a fogyasztó a hibás teljesítéséből eredő igényét (pl. kicserélés) sikerrel érvényesítette, ugyanezen hiba esetén más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
A fogyasztónak minősülő Vásárló a TESCOMA-val szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet.

3.2. Kellékszavatossági szabályok:
3.2.1. Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával? A Vásárló a TESCOMA hibás teljesítése esetén a TESCOMA-val szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Hibás teljesítésnek minősül, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek (Ptk. 6:157§ (1) bek.). A TESCOMA kellékszavatossága azon termékhibákért áll fenn, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.
A hibás terméket a vásárló Webáruházon keresztül történő vásárlás esetén a TESCOMA székhelyére (1115 Budapest, Keveháza utca 1-3, 1. emelet 209.) köteles eljuttatni, illetve üzletben történő vásárlás esetén – Webáruházon keresztül történő foglalás esetén is – a vásárlás helye szerinti üzletbe köteles vagy személyesen köteles eljuttatni. A szavatossági igény a TESCOMA-val szemben érvényesíthető.

3.2.2. Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján? A Vásárló - kérhet kijavítást vagy kicserélést. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette (mert az lehetetlen, vagy ha az a TESCOMA-nak a másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne), vagy ha a kijavítást, kicserélést a TESCOMA nem vállalta, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy igényelheti a vételár arányos leszállítását, avagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a TESCOMA adott okot.
3.2.3. Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét? A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a fogyasztónak minősülő Vásárló köteles figyelembe venni, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves (fogyasztónak nem minősülő Vásárló esetén egy éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a TESCOMA nyújtotta (azaz vélelem szól amellett, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

3.2.4. Vásárló a TESCOMA ügyfélszolgálatával köteles felvenni a kapcsolatot, ezt követően a hibás terméket a vásárló Webáruházon keresztül történő vásárlás esetén a TESCOMA székhelyére (1115 Budapest, Keveháza utca 1-3, 1. emelet 209.) köteles eljuttatni. A TESCOMA által küldött futárszolgálat igénybevétele esetén a Felek egyeztetik a visszajuttatás feltételeit és a TESCOMA viseli annak költségeit. Üzletben történő vásárlás esetén – Webáruházon keresztül történő foglalás esetén is – a Vásárló a vásárlás helye szerinti üzletbe köteles eljuttatni a terméket.

3.3. Termékszavatosság
3.3.1. A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a fenti kellékszavatossági joga helyett termékszavatossági igényt is érvényesíthet (de kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyidejűleg nem érvényesíthető). Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

3.3.2. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényt a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével ezen igényérvényesítési jogosultsága elvész.

3.3.3. Termékszavatossági igény a termék gyártójával (előállítójával), illetve a TESCOMA-val, mint forgalmazóval (együttesen: „gyártó”) szemben gyakorolható. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.
A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval, vagy a TESCOMA-val közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló a felelős.
A fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában már fennállt.

3.3.4. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

3.3.5. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

3.4. A jótállásból fakadó jogok a fogyasztót a kellékszavatosság és termékszavatosság alapján megillető jogosultságoktól függetlenül megilletik. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3.5. Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy a Webáruházat szavatossági kötelezettség nem terheli, a terméket nem cseréli, és vételárát nem téríti vissza. A Vásárló jogosult ugyanakkor ilyen esetben is a terméket személyesen átvenni, vagy kérni annak saját költségén történő újbóli kiszállítását.

4. A vásárlástól való elállás joga
4.1. A Webáruház fogyasztónak minősülő (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) vásárlóit megilleti a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti – indoklás nélküli - elállási jog, amelyet a termék kézhezvételét követő 14 napon belül lehet gyakorolni. Ez a jog a Vásárlót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is megilleti.

4.2. Nem gyakorolhatja az elállási jogát a Vásárló a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; valamint olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

4.3. Írásban történő elállás esetén határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározottaknak, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a Vásárló a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a Vásárló nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad. Írásban történő elállás esetén az elállási jog gyakorlását határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát az elállási Időszak alatt (akár a 14. naptári napon, ideértve az ezen napon történő postai feladást is) elküldi a TESCOMA-nak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének időpontját veszi figyelembe TESCOMA a határidő számítás szempontjából. A Vásárlónak az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként javasolt postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a postai feladás dátuma, ezáltal az elállási jog határidőben történő gyakorlása is problémamentesen igazolható legyen.
Az elállás az itt megjelölt feltételekkel gyakorolható.

4.4. A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket a TESCOMA fent feltüntetett címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 30 napon belül visszaküldeni a TESCOMA részére. A határidő betartottnak minősül, ha a Vásárló a 30 napos határidő letelte előtt elküldi (a TESCOMA által küldött futárnak átadja) a terméket. Elállás esetén a termék bontatlan vagy bontott állapotban érkezhet vissza TESCOMA-hoz. Utánvéttel visszaküldött terméket a TESCOMA nem vesz át.

4.5. A TESCOMA kizárólag sérülésmentes vagy a rendeltetésszerű használatot meg nem haladóan használt és tiszta termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A Webáruház követelheti a fogyasztótól a termékek nem rendeltetésszerű használatából vagy nem megfelelő visszaszolgáltatásából eredő kárai megtérítését.

4.6. Elállásra vonatkozó igényt a vásárló e-mailben, postai úton írásban vagy személyesen jelentheti be.

4.7. Elállás esetén a termék kiszállítási költségét TESCOMA megtéríti a Vásárlónak (kivéve az ingyenes kiszállítás esetét).

4.8. A termék ellenértékét, valamint a szállítási költséget (ha felszámításra került) legkésőbb a termék TESCOMA-hoz való megérkezést követő 14 napon belül utalja vissza, amennyiben az elállással érintett termék használtsága a visszajuttatott termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket nem haladja meg. Az említett mértéket meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a Vásárló felelősséggel tartozik, amely értékcsökkenést a TESCOMA a Vásárlóval szemben érvényesít(het)i. Az összeg visszautalása ugyanarra bankkártyára vagy számlára történik, ahonnan a kifizetés megtörtént. Utánvétes vásárlás esetén a vásárló által megadott bankszámlára utaljuk vissza az összeget. A visszatérítés vonatkozik a termék Vásárló részére történő kiszállítási költségekre is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a Vásárló nem élt elállási jogával. TESCOMA a vételárat a termék visszaszolgáltatásáig visszatarthatja.

4.9. Amennyiben a Vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát vagy elállási jogot a fent meghatározott okokból nem közölhet, úgy a TESCOMA a vételárat nem téríti vissza, azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van a termék visszaküldésére a vásárló részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei a vásárlót terhelik.

4.10. Amennyiben egy megrendelés több tételre vonatkozott és az elállás nem terjed ki valamennyi termékre, úgy a TESCOMA nem téríti vissza a kiszállítás díját.

4.11. Amennyiben a megrendelés részben vagy egészében ajándékutalvánnyal került kifizetésre, úgy a TESCOMA az összeg visszautalása helyett elsődlegesen legfeljebb a felhasznált ajándékutalvány értékéig ajándékutalványt ad vissza a Vásárlónak és az afölötti részt fizeti csak vissza átutalás útján.

4.12. Amennyiben kérdése merült fel az elállási jog gyakorlásával kapcsolatban, úgy további tájékoztatásért keresse ügyfélszolgálatunkat az ÁSZF elején található elérhetőségeinken! Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szövegét itt olvashatja: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR

5. A felelősség korlátozása
5.1. A Webáruházban előfordulhatnak elírások, így téves ármegjelölések, a közzétett adatokért a TESCOMA nem vállal felelősséget, fenntartja a jogot, hogy ilyen esetben ne fogadja el a megrendelést és ne kössön szerződést, illetőleg a szerződés megkötése esetén attól elálljon.

5.2. Az egyes termékek színeit a felhasználó számítógépe a valóságtól eltérően jelenítheti meg, így a színek teljes egyezőségéért a TESCOMA felelősséget nem vállal.

5.3. A Webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátjainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

5.4. TESCOMA semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
• Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása.
• Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webáruház akadálytalan működését és a vásárlást.
• Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
• Bármely nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél – függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett –, de főleg bármilyen adat elvesztése.
• Bármely szoftver nem megfelelő működése.
• Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

5.5. TESCOMA nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a Webáruházhoz való csatlakozás, a Webáruház weboldalának megtekintése miatt következett be.

5.6. Vásárló teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért. A TESCOMA ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

6. Hírlevél
6.1. A felhasználóknak módjuk van a regisztrációjuk alkalmával, illetve később, az oldal használata során a TESCOMA hírlevelére feliratkozni. A hírlevélre feliratkozás önkéntes (a hozzájárulás megadása előzetes, egyértelmű és kifejezett). Feliratkozás esetén a felhasználó kifejezetten hozzájárul, hogy az általa megadott email címre tájékoztató és kifejezetten reklámcélú tartalmak kerüljenek továbbításra a TESCOMA által meghatározott időközönként.

6.2. A hírlevélről a felhasználó bármikor leiratkozhat.

7. Szerzői jog
7.1. A Webáruházban található valamennyi tartalom (szöveg, cikk, termékismertető, tájékoztató, jelen ÁSZF stb., ábra, védjegy, kép, más információ, illetve adat) szerzői jogai – eltérő rendelkezés hiányában – térbeli és időbeli korlátozás nélkül a Webáruház üzemeltetőjét illetik meg, ezeket a jogokat a TESCOMA fenntartja. Különösen tilos a Webáruházból letöltött tartalmat a Webáruházban történő vásárlástól eltérő célra felhasználni, ezeket átdolgozni, másolni stb. A Webáruház szerzői és egyéb jogainak megsértése vagy e szerződés megszegése esetén azonnal jogi eljárást kezdeményez a jogsértővel szemben. A Webáruház használatával a felhasználó elfogadja, hogy az oldal tartalmának másolása vagy az itt meghatározott céltól eltérő felhasználása akkor is jogsértésnek minősül (jelen ÁSZF megszegésének), ha az esetleg nem állna szerzői jogi oltalom alatt.

7.2. A TESCOMA fenntartja a jogot, hogy bíróságok vagy hatóságok előtt eljárást kezdeményezzen minden olyan személy ellen, aki a Webáruház használatával (ideértve a vásárlást is) jogsértést követ el, illetve arra kísérletet tesz. A TESCOMA nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely felhasználó vagy Vásárló rovására elkövetett jogsértés miatt.

7.3. Bármilyen, az oldal használatával vagy az oldallal kapcsolatos jogsértés, vagy a TESCOMA-t ért érdeksérelem esetén a TESCOMA jogosult a Vásárló regisztrációját azonnali hatállyal felfüggeszteni, személyes és egyéb adatait, valamint regisztrációját törölni. Az adatok a jogsértéssel vagy érdeksérelemmel kapcsolatos eljárások céljából továbbra is kezelhetők. A fenti lépésekről a TESCOMA nem köteles értesíteni a Vásárlót.

7.4. A Webáruház vagy annak bármely része más domainen például keretes alkalmazásként – mintegy saját oldalainak részeként – történő megjelenítése kizárólag előzetes írásos engedély esetén lehetséges.

7.5. Az a weboldal, amelyen a Webáruházra mutató link elhelyezésre kerül, nem keltheti azt a benyomást, hogy a Webáruház üzemeltetője javasolja, támogatja az adott oldalon forgalmazott vagy kínált szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását. A linkelő weboldal nem tartalmazhat valótlan információt a Webáruház, valamint a linkelő weboldal között fennálló jogviszonyról és a Webáruházról. A Webáruház minden rá mutató hivatkozás alkalmazása ellen fellép, amely árt a Webáruház hírnevének és érdekeinek.

8. Közösségi média
8.1. A TESCOMA közösségi média felületein a Vásárló köteles tartózkodni mindennemű olyan cselekménytől vagy magatartástól, amely jogellenes, bűncselekménynek vagy más jogsértésnek minősül, más Vásárlók, a TESCOMA vagy egyéb harmadik személy jogát vagy jogos érdekét sérti, fenyegető, becsületsértő, rágalmazó, obszcén, vulgáris, illetlen, gyalázkodó, erőszakos, tiltott reklámot tartalmaz, megtévesztő, jóerkölcsbe ütköző, illetve ilyennek minősülő magatartásra ösztönöz, különösen az ilyen tartalom vagy anyag Webáruházra vagy közösségi médiába történő feltöltésétől vagy továbbításától, erre vonatkozó ajánlat megtételétől vagy annak elfogadásától.

8.2. A TESCOMA nem ellenőrzi az általa csak továbbított, tárolt, hozzáférhetővé tett információt és tartalmat, továbbá nem keres olyan tényeket vagy körülményeket, amelyek jogellenes tevékenység folytatására utalnak. A TESCOMA nem vállal felelősséget a más által rendelkezésre bocsátott jogszabályba ütköző tartalmú információval harmadik személynek okozott jogsérelemért. Amint a TESCOMA (pl. bejelentés alapján) a fentiek ellenére mégis tudomást szerez az információval kapcsolatos jogellenes magatartásról, vagy arról, hogy az információ bárkinek a jogát vagy jogos érdekét sérti vagy a jelen ÁSZF-be ütközik, haladéktalanul intézkedik az információ eltávolításáról, vagy a hozzáférést nem biztosítja.

8.3. Egyebekben az egyes közösségi média felületek vonatkozásában azok felhasználási feltételei az irányadóak.


9. Panaszügyintézés
9.1. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím a fentiekben került megjelölésre.

9.2. A Vásárló panaszát szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban jelentheti be a Webáruház elérhetőségein. Nem minősül panasznak, ha a Vásárló a Webáruház működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.

9.3. A TESCOMA a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve, ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a TESCOMA a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a Vásárlónak átadja, egyebekben pedig a következő pont szerint jár el. TESCOMA a jegyzőkönyvet és a panaszra tett érdemi válaszát - az Fgytv. 17/A §. (7) bek. alapján – 3 évig megőrzi.
Tescoma a jegyzőkönyv 1 példányát személyesen (üzlethelyiségben) közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a panaszos Vásárlónak.

9.4. Az írásbeli (ideértve az elektronikus úton) valamint telefonon tett panaszt a TESCOMA – törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. Az ilyen módon előterjesztett panaszt a TESCOMA egyedi azonosítószámmal látja el. A válaszhoz a TESCOMA csatolja a panaszról felvett jegyzőkönyvet is. A rögzített panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását. A panaszt elutasító álláspontját a TESCOMA indokolni köteles, továbbá felhívja a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. A válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A TESCOMA által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben fogyasztói szavatossági igény bejelentése esetében a 19/2014 (IV.29.) NGM. rendeletben előírt adatokat.
A panasz elutasítása esetén a TESCOMA az elutasítás indokáról, valamint arról, hogy a Vásárló a panasz jellegétől függően mely hatóság, vagy békéltető testület eljárást kezdeményezheti, tájékoztatja a Vásárlót. Amennyiben a Vásárló a Ptk. alapján fogyasztónak minősül, a tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a TESCOMA a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

9.5. Jogorvoslat: Fogyasztó jogosult továbbá békéltető testülethez fordulni. A TESCOMA székhelye szerint illetékes Békéltető Testület a Budapesti Békéltető Testület (székhely, ügyintézés helyszíne: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.; postacím: 1253 Budapest, Pf.: 10.; telefon: +36 (1) 488 21 31; e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu). A lakcím szerint illetékes békéltető testületek:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület:
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu, kerelem@baranyabekeltetes.hu
Honlapcím: www.baranyabekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf.: 376
Telefonszáma: (46) 501-090
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Honlapcím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület:
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf.  10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlapcím: www.bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület:
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlapcím: www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Honlapcím: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület:
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
E-mail cím: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Honlapcím: gymsmkik.hu/bekelteto. bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Honlapcím: https://www.hbmbekeltetes.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefonszáma: (1)-792-7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlapcím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu

TESCOMA a békéltető testületi eljárásban fennálló együttműködési kötelezettség alapján a békéltető testület által megküldött értesítés részére történt kézbesítésétől számított 8 napon belül írásban nyilatkozik a fogyasztónak minősülő Vásárló igényének jogosságát és az ügy körülményeit, valamint a békéltető testület döntésének kötelezésként történő elfogadását illetően, amely nyilatkozatában megjelöli az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, valamint csatolja azokat az okiratokat, amelyek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a TESCOMA a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a TESCOMA székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a TESCOMA együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A leírtakon felül a TESCOMA tájékoztatja a Vásárlókat, hogy az Európai Parlament és Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendeletével létrehozta az ún. online vitarendezési platformot. E platform célja, hogy elősegítse a fogyasztók és kereskedők közötti jogviták független, pártatlan, átlátható, eredményes, gyors és méltányos, bírósági eljáráson kívüli online rendezését.

Annak érdekében, hogy a fogyasztók széles köre előtt ismert legyen az online vitarendezési platform létezése, az Unióban letelepedett és online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőknek a weboldalukon a platformra vezető elektronikus linket kell elhelyezniük.

Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik a fent hivatkozott EU rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén, így magyarul is. Az online vitarendezési platform (OVR platform) elektronikus linkje http://ec.europa.eu/odr


10. Egyebek
10.1. Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezését bíróság érvénytelennek találja, az érvénytelenség nem érinti az egyéb rendelkezések érvényességét, azok továbbra is érvényesek maradnak.
10.2. A Webáruház használatával Ön kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és az oldal használatának feltételeként elfogadja.

Űrlap letöltése

A 2024. 06. 28-ig érvényes ÁSZF itt tölthető le.